7 september 2013

ett kort Rally...

...till Uppsala och Quiltbiten bar det iväg. Det blir nog det enda av QuiltRally för min del. Men fullt tillräckligt.
Jag gjorde av med dryga tusenlappen och känner mej nöjd med inköp, workshop och gåvor.
Inköpen blev lite nyttigheter som t.ex. vadd, mellanlägg o textillim bl.a.



Sen slank det med några tuffa tyger med symaskiner och saxar. Ett par reatyger föll i smaken, också dem med sömnadstema.

Bonusgåvorna blev ett par tyger och en dragkedja med kläppar. 
En workshop hanns med och där gjorde jag en jordgubbe som kan bli en nåldyna. 
Snabbt och enkelt. 
Och söt.

Förfärligt vad mina bilder blev blåa när dom kom upp i datorn... men de får duga

Ha en skön helg!
och pssst... 
Tack för alla fina kommentarer om min Konfetti-täcke!

7 kommentarer:

  1. Kul att du kom i väg på 1 'tyg rally' i alla fall.
    Jag åker inte på något, helgen går i löpningens tecken och skall sy i morgon solen får skina hur mycket som helst :)

    SvaraRadera
  2. Jag struntade i Rallyt, vi har haft annat att göra och att åka på tygrally med karlar, nej tror inte det;-).
    Har ett annat "rally" i mickelsmäss som jag ser fram emot.
    Fina grejer du skaffat dig!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Härliga saker du har köpt och visst skenar inköpen iväg, det blir alldeles tomt i plånboken! Kram

    SvaraRadera
  4. Inget rally för mig heller...grovarbete i trädgården fick det bli för mig och slantarna kvar i plånboken!
    Men fina gerjor fick du med dig hem medan jag blev skitig om händernaoch fick ont i knäna.
    Kram och go söndag till dig

    SvaraRadera
  5. Kul att du fick till ett besök i alla fall med härliga inköp! Här gäller annat ”rally” denna helg, full fart med 2 barnbarn:-)) Tur att man kan handla ”på nätet” ibland..... kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Inget rally för mig heller. Trist när närmaste riktiga quiltaffär ligger i Uppsala - ca 170 kr bort tur och retur med SJ + kostnad för lokalbuss. Billigare att handla på nätet när så krävs eller vänta till Syfestivalen i oktober.
    Fina saker du fick tag på.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har varit på Quilterian och sett bl.a. ditt fina täcke + flera andra fina saker med konfettitygerna.
    Ser att du också gjort fina fynd!

    SvaraRadera