6 september 2013

konfetti...

jamen... då är tiden inne. Deadline, 2 sept, är slagen med nästan 2 månader, ja, enochenhalv iallafall.
Redan den 17 juli var jag klar!
Idag (läs 10 aug)  så ledsnade jag på att ha kvilten liggandes. Sommaren har varit varm... men nu skulle den fotograferas.
 Så här såg det ut när jag tvättat tygerna. Fem tyger ingick i utmaningen och två fick läggas till i valfri mängd.
Jag köpte redan från början till det limegröna. Sen blev det grått enfärgat också. 
Några vikveck finns med och lite annat småskrynkel, men det bjuder jag på
 Ibland talar tyger om vad de vill bli, de här ville bli en zigzag-kvilt.

Namnad med maskinbroderi och grått polarfleece på baksidan.
Nu ser jag fram emot bilder på de andra deltagarnas alster. Helst hade jag åkt till Quilterian, men tyvärr alldeles för långt dit... så det får bli till sommaren igen.

Ha det gott!

16 kommentarer:

  1. Superfin med den limegröna och det grå till!
    Det var verkligen bra jobbat!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig quilt AnneMarlen !!Håller med Maria ,bra jobbat!!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Din quilt som Du sytt till Quilterians utmaning Konfetti är härlig.
    Grått som Du har kompletterat med är ju en användbar färg och passar till det mesta. Det limefärgade tyget smälter in bland de "förhandsvalda" tygerna och blev jättebra, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Det gråa är perfekt till de andra färgerna!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Och jag får njuta av den "live" här! :-)

    SvaraRadera
  6. Quilten är ännu tjusigare IRL, jag har sett den!! Kram : ))

    SvaraRadera
  7. Så snygg din Zig-Zack-quilt blev! Kram

    SvaraRadera
  8. Härlig och det grå framhäver verkligen de andra färgerna.
    Jag har också upptäckt den färgen :-9
    kram

    SvaraRadera
  9. Helt klart att det skulle bli en zigzag-kvilt... jag kan inte se annat! Härlig ser den ut!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den blev jättefin och det grå till var verkligen en "hit".
    Kram

    SvaraRadera
  11. Helt underbar kvilt. Så läckert med den grå bakgrunden till färgerna som "sticker ut"

    SvaraRadera
  12. Den ÄR väldigt snygg, har sett den 'live'

    SvaraRadera
  13. Mycket snygg!
    Grattis till en lyckad utmaning!!!

    SvaraRadera
  14. Mycket snygg!
    Grattis till en lyckad utmaning!!!

    SvaraRadera
  15. Så jädrans snygg!!!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  16. Åhh vilken härlig quilt! En alldeles egen regnbåge att mysa med i soffan den när det blir grått och murrigt i höst! Kramar Ullis

    SvaraRadera