21 september 2013

tetror...

...att sy tetror står på höstschemat för min lokalgrupp Blockmakarna.
Jag har sytt mej ett gäng den här veckan. 
När det var dags för fotografering så tyckte nog Eydis att hon var finare.
    
 
 Fyra stycken blev det. Jag sydde med scraps i min för tillfället favoritteknik.
 En i var färg.
 Här uppradade på trappen i solens strålar.

Ett armband har också blivit till under veckan. 
Med lila silkestråd i flätan.
♦ ♦ ♦
Löparen som jag skulle sy förra helgen är knappt påbörjad, men tygerna är tillskurna. 
Så, kanske kanske det kan bli en sån den här helgen istället? Om inte om... det kommer nåt annat skoj i vägen.

Ha det så gott allihop.

Förresten, har jag tur kanske jag kommer med i Majas scrapsutmaning?
Maja avgör ☺

11 kommentarer:

  1. Så Eydis är en linslus? Ja, men hon är fin! Tetrorna också! Sydde själv ett par för nåt år sedan, och de är grymt bra förvaring!

    SvaraRadera
  2. Så flitig du är! Jag syr ingenting, är i stugan och myser!

    SvaraRadera
  3. Så fine! Og så lekkert armbånd du har laget!

    SvaraRadera
  4. Jaså du har redan sytt några, mina kommer så småningom , läckra blev dom :)
    Så klart Eydis vill vara med vad trodde du !!!
    Armband i lila ur läckert :-))
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Här har flitens lampa lyst ser jag, jättesöta tetror! Och vovven förstås är också söt! Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga höstbilder du visar idag varje bild har sin tjusning!!Bambikram

    SvaraRadera
  7. Hallå där!
    Jag räknade till fyra supersöta tetror, så då borde det bli 4 lotter, eller hur?!
    Lycka till i dragningen!
    Kram//Maja
    P.s. Eydis ÄR ju jättefin, naturligtvis!!!D.s.

    SvaraRadera
  8. Eydis är jättefin med sitt tvåfärgade ansikte... en riktig sötnos!!
    Tetrorna är jättefina och många lotter ska du så klart ha!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Deilig og få brukt restestoffer - disse ble fine :-)

    SvaraRadera
  10. Så söta tetror,läckra färger!!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Tetrorna är härliga i sina olika färger men Eydis är absolut finast :-) ! Kram

    SvaraRadera