10 november 2013

som björnen...

... som björnen vill jag göra. Gå i ide. Men det duger väl inte. Det är väl bara att kämpa på. Så småningom så fattar väl även kroppen att det är vinter nu... mer mörker, korta dagar... men nu ska jag inte älta det.
Idag brydde jag mej inte alls om hur det var med ljus eller mörker. Jag for till Uppsala och gick kurs hos Quiltbiten.

 
En plånbok ska det bli... när jag blir klar. Inte så mycket kvar, ett par maskinsömmar och lite handsömnad.
Sen kanske jag kan visa upp resultat. :)
...nu är det söndagskväll igen och en ny arbetsvecka väntar.

Ha det gott alla.
~

11 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på din nya plånbok!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Man får lite att fundera på när man är näst intill konstant trött!
    Roligt att du kom iväg på kurs iaf!
    Jag ska hålla i en träff på lördag, så nu vill det till att skriva mönster!
    Ha det gott!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  3. Då är vi 2 som vill vara Björnar !!
    Skall bli kul att se plånboken färdig, lördag eller ..... :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Så spännande att få se den!! Jag undrar om det är den stora modellen som fanns på mönster på mässan... kanske!?
    Snart fattar både kropp och hjärna att det kommer att vara så här mörkt ett bra tag till och då blir det lättare!
    Kramis till dig

    SvaraRadera
  5. Ja tänk om man vore björn Zzzzzz.
    Jag har varit flitig i syrummet istället. Med många lampor och glad musik lyckades jag hålla mig vaken :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Plånboken ska bli kul att få se! Det känns upplyftande med en kurs ibland - bland glada och likasinnade så känns det inte fullt så tröttsamt. Men vi kämpar på! :-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Inte är det skoj när det är mörkt både när man åker till jobbet och kommer hem. Ibland är det inte ens ljust på dagen. Men snart är det advent och sen är det inte långt kvar tills det vänder! Ser fram emot att få se din plånbok!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  8. Ska också dit på kurs snart! Min första. Ska bli kul!!

    SvaraRadera
  9. Vad kul AnneMarlen, att du, trots din ide-längtan, orkar "gå på kurs". Trösta dig med att det är snart JUL och tiden kommer att gå fort. Själva har vi härnere inte mörker med väl mistral vinden som gör att man vill inte gå ut alls. Önskar att jag kunde sända lite sol åt er med värme. Vi hörs snart. Claude HG

    SvaraRadera
  10. Man måste bara se vintern från den ljusa sidan och inte fokusera så mycket på mörkret och allt regn och rusk. Tänk istället på hur mysigt det är att kura ihop sig i soffan med en kopp varmt te, en massa stearin ljus, ett bra handarbete och kanske en bra film. När sedan snön kommer blir det genast mycket ljusare och att ta promenader i en nedsläckt stad och det liksom knastrar sådär mysigt under fötterna när man går, är bara så himlans härligt. Och sen helt plötsligt så är ju våren där och då skall man åter igen vara ute 24 timmar i dygnet och man ångrar då att man inte tog vara på vinterns långa hemmakvällar.
    //jonna d

    SvaraRadera
  11. Här kan vi i alla fall glädja oss åt snön som gör att det blir lite ljusare.
    En sykurs skulle inte heller sitta fel vad gäller att pigga upp sig. Jag själv syr City Sampler block så nålen glöder!

    SvaraRadera