8 december 2013

en adventslöpare...

...en med blommor. 
Jag var så säker på att det skulle bli granar :)
En massa gröna trekanter, lite rött och fyra gula kvadrater... klart det skulle bli fyra granar med röd dekoration och gul stjärna i toppen.

Istället blev det julstjärnor som blommor.
Inte helt fel, jag tycker det blev fint.
 

Så svårt att fota i vintermörkret... trots att jag tog ut den i snön.
Jag valde grön avslutningskant och kviltningen blev i rutor.
Vill du ocksså göra en?
Kika då in hos Merete, där hittar du alla tre delarna i julgåtan.
* * *
Önskar Er alla en trevlig 2:a Advent.
PS. Tack för alla snälla kommentarer i mina inlägg :)

12 kommentarer:

  1. Denne løperen ble nydelig. Får lyst til å sy selv, men holder på med Bonnie Hunter sin mystery quilt, så det blir ikke mye tid til noe annet nå.

    SvaraRadera
  2. Otroligt smakfull blev din löpare, vad kul att vara med på något sånt här påhitt!

    SvaraRadera
  3. Jaa, vad fin den blev - nu ångrar jag mig att jag inte hängde på! Men det är ju inte försent än. Vi får se vad tiden räcker till. ;-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Härlig juliga färger i sparsmakad stil... det låter väl tjusigt det?! Jag tycker din duk är såå fin!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så flott din løper også ble! Morsomt å se hvor forskjellige alle løperne blir ut fra hvilke farger vi har valgt på den samme oppgaven,

    SvaraRadera
  6. Så snygg den är! Du valde precis rätt färger för att blommorna ska komma till sin rätt! Jag kanske ska ge mig på att sy en själv en när jag är ledig i mellandagarna. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Så fin den blev! Och vad snabb du är! Nu kan ju julen börja (hos dig i alla fall :-)) Kram

    SvaraRadera
  8. Flott løper. Tror vi valgte nesten like stoff. Morsomt.

    SvaraRadera
  9. Så fin den blev
    Kram kerstin

    SvaraRadera