31 december 2013

ett till...

 ja, ett till blogginlägg ska jag väl göra innan 2013 tar slut!
Å tänk att jag kan visa att jag tillbringat lite tid vid symaskinen! Att det ska vara så svårt att komma "till skott" när jag nu äntligen har tiden och bara vill SY. 
Det finns otaliga projekt att färdigställa, det finns otaliga projekt jag vill påbörja. Startar jag datorn så ramlar en massa nya projekt på mej...hjälp, jag vet inte var jag ska börja...
...men så tog jag tag i ett mönster jag köpt tidigare i höstas. Quiltbitens Resklara.


Oj vad det var roligt att sätta saxen i tygerna igen. 
Ett säkert kort med svart, nåt med symaskiner på och nåt med sybehör på.


Så här blev min Resklara. En necessär med ram som gör att öppningen hålls öppen ordentligt. 
Fiffilurigt!

 Jag blev ganska nöjd, både med tygval och med sömnaden.
  * * *
Sen tyckte jag att det var dags med ett nytt mobilfodral.
 Ett i grönt skinn.
Och nu när jag vet hur man hanterar tenntråd så fick det bli en sån dekoration på fodralet också.
 * * *
efterlyser inspirationslänkar. Så jag passar på att länka till henne så kila över dit och klicka på länkarna som samlats på hennes blogg... där finns inspiration i massor. Jag behöver ju det... som har så svårt att veta vad jag ska börja med vid symaskinen. ;)
Här ser ni vad jag Sytt o Sånt under 2013.

...så till sist så vill jag önska Er Alla ett riktigt:

14 kommentarer:

  1. Gott Nytt år till dig!
    Älskar dina härliga designidéer!
    Se nu till att ta Dig tid och SY 2014;-D
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År till dig också.
    Hoppas vi ses i Luleå igen :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt Gott Nytt Sy år önskar jag dig. Jag hoppas också kunna delta detta år i Luleå!

    SvaraRadera
  4. Så fin din resklara blev! Mönstret och bygeln ligger här och väntar också... Snyggt och stilrent mobilfodral. Kul att du kommit igång igen! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Åh, vad snygg din Resklara blev! Tygvalet är verkligen ett perfekt val. Jag gillar det där att den öppnar sig helt och dessutom sväljer den en hel del. Ditt mobilfodral är såååå snyggt och i en av mina favvofärger! Tjusigt med tenntrådsdekorationen på! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Gillar också din Resklara och ditt mobilfodral är jättefint. Önskar dig också Ett Gott Nytt Syår!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  7. Snygga saker du fått till så här vid årets slut! Har oxå svårt att hitta till maskinen, vet inte vad det är föär fel på mig egentligen :) Nåja nu är det snart nytt år!
    Gott nytt år och Kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Den är jätte läcker din "resklar" underbara färger :)
    Håller med, har tiden men inte inspirationen att sy, hur skall det bli efter helgerna när jobbet knackar på dörren ??
    Gott nytt sy år

    SvaraRadera
  9. Härliga nya praktiska saker du sytt.Gott nytt år och hoppas det blir ett härligt år!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Å va fint mobilfodralet blev med tenntråden! Resklara blev också snygg,visst är dom kul att sy!

    SvaraRadera
  11. Mycket fint har du trollat fram och Lycka nu till med nya projekt 2014!!
    Tack för du tog dig tid att länka till Visa och Berätta ,måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  12. Din nya necessär, Resklara, verkar vara en väldigt bra modell, tycker jag. Och jag kan gott förstå att Du är nöjd med tygvalet, som var läckert enligt min smak.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  13. God fortsättning!
    Vilka fina saker du sytt....nessen verkar jättepraktisk och mobilfodralet är störtläckert!
    kramen Gunilla

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt År! Så snygg den är! Jag köpte också mönstret på mässan, det kanske är dags att ta tag i det. Kramar Ullis

    SvaraRadera