12 januari 2014

det rullar på...

...vardagen med jobb o så. Men lite sytt kan det kanske bli ändå. Jag har tagit tag i ett UFO! Tänk att det ska vara så roligt att sy blocken o toppar men sen stannar det när det är dags för "mackning" och kviltning.

Nu har jag iallafall hittat en bra fleece, Stof o Stils polarfleece. Det gör ju att det är lite lättare att ta tag i saken.

Kommer ni ihåg det här?
 Sommaren 2011 handlar det om
Balibatik som inhandlades hos Brita på Quilterian.

Det var ju skoj att sy, och läcker blev det! ... men sen då?
Jo, januari 2014 kliar det i fingrarna och jag vill sy nåt. 
Men vad? Nesse? Näe. Löpare? Nej. A4-kviltar som vi ska göra i lokalgruppen? Näe.
...jamen, då kanske dags att plocka fram Balibatiken igen. Fleece är ju inköpt sedan länge, sommaren 2012 tror jag.
Sagt o gjort... sy en tittkant och på med en bård. 

Lägg ihop med fleece. Klart för kviltning!
Det blir söndagseftermiddagens jobb, för här gäller att hänga med när sömnadståget går.
* * *
Då 2011 när Bali-sömnaden påbörjades var det sommar o sol.

Nu 2014, när den äntligen ser ut för att bli klar, är det liite snö som har kommit. Härligt, kanske är det snön som ger mej en kick att ta tag i Balitäcket?

Ha en bra dag!

16 kommentarer:

  1. Visst kommer jag ihåg din vackra topp nu när du visar den igen!!Snart har du den klar!!Lycka till från Bambi

    SvaraRadera
  2. Den är sååå vacker. Kanske ljuset från snön gjorde att du fick lust att göra den klar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Minns inte att jag har sett dena skapelse.
    Kul att "sy lysten" har kommit tillbaka :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  4. Jaa, jag känner då igen mig! Dags att ta tag i några toppar!
    Snyggt mönster du sytt!!

    SvaraRadera
  5. Underbara tyger som Du har i Ditt Balitäcke, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Så mysig den kommer att bli!
    kram

    SvaraRadera
  7. Den är toppenfin och kommer att bli så mysig när den är klar! Ja, nog tycker jag att det känns som om arbetslusten kom tillbaka lite när det blev ljusare ute av snön.
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Vi verkar ha samma åkomma när det gäller det här att macka och quilta. Bra jobbat och lycka till med resten av sömnadståget!

    SvaraRadera
  9. Jättefin Baliquilt, visst är dom tygerna härliga att sy av!

    SvaraRadera
  10. En flott quilt du syr, og balistoffene var i vakre farger. :-)

    SvaraRadera
  11. Ser mysig ut och kommer bli omtyckt med den mjuka fleecen! även jag har använt den till min grön-orange skapelse.

    SvaraRadera
  12. Vilken tur att du äntligen hittade lusten att göra färdigt din fina batiktopp. Den kommer att bli helt underbar när den är färdig. Älskar färgerna.

    SvaraRadera
  13. Det är ett jättefint täcke! Vad skönt i vinterkylan att känna den mjuka flercelliga. Kram

    SvaraRadera
  14. Det är allt roligt när nåt UFO får bli färdigställt och flyttas till färdighögen!! Snyggt blir det så det förslår... du kan känna dig väldigt nöjd tycker jag !!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Så bra att du har lite att göra!! Snyggt blir det ju så det behöver bli färdigt och ligga synligt nånstans och lysa upp tillvaron!!
    Kram

    SvaraRadera