4 januari 2014

när solen...

...står som högst på himlen. Ja, då går jag ut och fotar mina cirkelpungar. Allt för att få så mycket ljus som möjligt på mina cirklar. Precis tvärt emot vad experterna säger...


 ...det är bara det att det finns inte så mycket ljus, inte ens klockan 12 på dagen. Solen gömmer sig så gott bakom tjocka moln.
Men så här blev det. Och javisst, det blev tre cirkelpungar av mina toksydda kvadrater. En gul, en brun och en blå.  
Mönster från en av Annie Eikenes böcker.
 Den blå fick en stjärna på var sida.
Och många stjärnor inuti.

   ~

Vill du delta i Rallyt på snedden? Kila då över till Pumlan och anmäl ditt intresse att vara med i utlottningen.

Näe... nu ska jag sy nått färggladare

Ha dé!

21 kommentarer:

  1. Härliga cirkelpungar som du sytt. De gör att solen tittar fram trots det vintergrå!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga "cirkelpungar" du har tillverkat, de luser upp i mörkret tycker jag.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Aha, det var det det skulle bli! Hur fina som helst! kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Så trevliga de blev dina cirkelpungar! Här i Hbg har solen visat sig flera timmar under dagen! Kram

    SvaraRadera
  5. Superfine sirkelpunger! :) Utebilder blir alltid bra!
    Ønsker deg et godt nytt og kreativt år! :)

    SvaraRadera
  6. En njutning för ögonen!
    Kram Gudrun






    SvaraRadera
  7. Flotte cirkelpunger :-)
    Man skal ta vare på solen nå når det er så mörkt.

    SvaraRadera
  8. Som vanligt är dina cirkelpungar välsydda och vackra!!!Bambikram

    SvaraRadera
  9. Nu ser jag vad det blev av Dina härliga kvadrater!
    En gul, en brun och en blå liten necessär.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  10. Vad fina cirkelpunger du gjort, glada färger härligt att se i denna gråa blöta så kallad vinter. : ))

    SvaraRadera
  11. Vad toppenfina dina "kvadrater" blev! :-) Vi behöver så mycket ljus vi någonsin kan få! Håller med dig - det räcker nästan inte att fota i mitt på dagen en gång.
    Kramisar

    SvaraRadera
  12. Oj, så fina nessar! Fint med samma fast i olika färger!
    Här är då mörkt mest hela tiden också, solen orkar inte genom molntäcket!

    SvaraRadera
  13. Kjempefine sirkelpunger du har laget! Heldigvis så blir et litt lysere for hver dag fremover nå;)

    SvaraRadera
  14. Så fick jag då en idé igen då!! Tack för den! jag har det mönstret i nån gammal FQ... tror jag att det är! De passar ju utmärkt till den tekniken!
    Finfina blev dina!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. så fina de blev! Och mycket ljus tycker jag. Här (i Göteborg) har vi tänt lampor inne hela dagen, tur vi går mot ljusare tider.

    SvaraRadera
  16. Så snygga de är! Det är verkligen inte lätt att fota nu när det är mer eller mindre mörkt nästa dygnet runt. Men det har vänt och snart blir det ljusare! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  17. Superdupersnygga!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  18. Flotte sirkelpunger, likte spesielt godt den blå med stjerner. Nydelig.

    SvaraRadera
  19. Kjempefine sirkelpunger , spesielt den blå , herlig blåfarge :)

    SvaraRadera
  20. Fantastische Täschchen. Toller Blog, tolle Arbeiten.
    LG Grit

    SvaraRadera