17 februari 2014

blått...

...idag, äntligen! Solen skiner och himlen blev blå! Härligt... hoppas det får vara så ett litet tag.

Jag kilade ut från jobbet och fotade den blåa himlen.

* * *
Mer solsken hittade jag i brevlådan... en härligt bunt med tyger från Stof.

Textilia har börjat en ny tygprenumeration 
som jag hakat på.


I det här utskicket var det sex ljuvliga tyger i bruna o beige 
toner.

* * *
Så har jag beställt en ny symaskin, min gamla trotjänare är sliten.

Jag har ju varit Pfaff-fantast i många år men nu byter jag 
märke. Bernina 750 heter nya kompisen och hämtas i Mora på väg hem från Grövelsjöfjällen i början på mars... Nu är frågan, ska man längta TILL fjällresan eller ska man längta tills den är ÖVER?!
:)

9 kommentarer:

  1. Sicken härlig dag du har i dag, tyger i lådan, solsken ute och ny maskin. Den har du köpt hos Ánnica förstår jag.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt nyköp av symaskin, hoppas du kommer att bli nöjd med den. Fina tyger har du fått från Textilia, var inne på hennes hemsida förut idag och läste om tygprenumerationen, verkar intressant! Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande med ny symaskin! Jag ska kolla den där tygprenumerationen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger du fick idag! Och grattis till ny symaskin, den tror jag du kommer bli riktigt nöjd med! Hoppas ni får se mycket av blå himmel i Grövelsjön! (Där var jag en del som barn). kram

    SvaraRadera
  5. Meen...brunt är finare än blått... så är det. Ljuvliga tyger!
    Fast blå himmel gillas.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härlig blå himmel även i Sthlm.
    Snygga tyger. Har du några planer för dessa eller sparar du ihop tills du fått fler?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina tyger men lite väl mesiga färger va?! ;-) Så kul med en ny maskin! Men visst får den lilla svarta följa med på resan? Kram!

    SvaraRadera
  8. Jeg syns du fikk flotte tyger. Alt kommer an på hvordan de blir brukt, enten de er brune röde eller blå... :-)
    Grattis til ny maskin. Det er alltid stas.

    SvaraRadera
  9. Underbart vackra tyger från Stof som Du fått hem i brevlådan, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera