9 februari 2014

jag syr...

...men syns inte så mycket.
Iallafall inte på bloggen. Tiden liksom försvinner och bloggandet hamnar i glömska. Men kanske ska jag skärpa till mej lite...
Här kommer ett rykande färskt inlägg :)
från Lappat o Klart!
Ja, som sagt. Jag syr, och det jag syr är samma som så många andra runt om i Sverige.
Tula Pinks 100 city blocks.
Jag syr i min alldeles egna takt och i den ordning som faller mej in. I oktober startade jag att sy, inspirerad av alla som talade om denna bok och dessa block. Under julledigheten ägnade jag mej åt att skära till resterande block, kunde liksom inte sluta. Nu är alla block färdigskurna, med reservation för små fel här o där som måste korrigeras. Tygerna jag valt är batik och satinbomull från Afrika. Så härliga tyger tillsammans.
...sömnaden fortsätter. Igår hade vi sylördag med Blockmakarna och då var mina pärmar med färdigskurna block med. Jag är väl uppe i 35 färdigsydda block.
Ganska skoj att sy. Lite pilliga emellanåt. Tur att jag gillar att sy minisaker.
Nu börjar helgen nalka sitt slut och det är dags för en veckas jobb igen.
Ha det gott alla därute!
Snart på återseende (kanske) :)

15 kommentarer:

  1. Gillar dina block och färgval!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Visst är de härliga att sy, tack för igår också.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Att inte känna tvång är ju en del av tjusningen med det vi gör. Man är inte bättre eller sämre pga det man gör... så jobba i din egen takt!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Dina block är mycket vackra! Jag gillar också att sy de här blocken. Ska bli kul att se alla färdiga täcken !
    Kram / Gun A

    SvaraRadera
  5. SÅ fina block! Vilka otroliga bilder du lägger ut! Urläckert!
    Hälsar Louise

    SvaraRadera
  6. Dina block är urtjusiga! Så småningom kommer de att bli ett jättevackert täcke.
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Du gör så snygga arrangemang! Tack för i går!

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen härliga färger som du använder i blocken! : ))

    SvaraRadera
  9. Så härliga dina block är. Fantastiska färger

    SvaraRadera
  10. Så snyggt det blir i batik! Kram

    SvaraRadera
  11. Så mange flotte blokker du har sydd! herlige stoffer og farger! :-)

    SvaraRadera
  12. Så fina tyger du använder till dina block. Jag gillar också att sy dem.

    SvaraRadera
  13. Det var smart att skära ut alla block! Dom blir jättefina!

    SvaraRadera
  14. Läckert och fint, men du missar chansen att vinna från våra sponsorer!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  15. Åhh så fina block! Och så snygga tyger! Kramar Ullis

    SvaraRadera