29 mars 2014

cirkelsjuka...

...eller scrapsfeber. Vet inte vad jag drabbats av? Smittsamt verkar det vara iallafall. Fler här i Norrtälje har fått det och jag har också sett på bloggar runt om att det finns fler som är drabbade.
Men, skoj är det och jag är glad så länge det varar.

Påfyllning av viruset fick jag häromdagen när Blockmakarna 
Norrtälje hade träff och scrapspåsar byttes.


Cirkelpungar ska det bli. Så kul att sy med den här tekniken. Återkommer med länk till en tutorial från nätet. :)
Till saken hör ju också att jag köpt mej en ny symaskin, en Bernina 750QE... den måste jag ju så sakterliga träna in mej på. Den här tekniken känns lagom att börja med.
Efter mer är 30 år med Pfaff så är det väldigt annorlunda med ett annat märke. Men det är bara att "kämpa" på.


Ett fint tillbehörsskåp har maskinen, 
fylld med pressarfötter och annat smått.
Men nu så skiner solen fint, så det blir en promenad med Eydis innan symaskinen får lite sällskap igen.
Ha det gott, alla!

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga vårtyger du syr av. Och grattis till din nya symaskin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya "leksak" det tar ju alltid sin tid innan man kommer underfund med en ny maskin. Viruset är ett mycket trevligt sådant och fint blir det! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga gröna färger! Nyfiken på slutresultatet.
    kram

    SvaraRadera
  4. Den maskinen är jag allt lite sugen på. jag bytte till En 440QE för några år sedan. Men jag är sugen på en lite större maskin. Du får rapportera vad du tycker om den.
    Jag tycker det blir snyggt med den där täta kviltningen. Provade själv på ett kuddöverdrag!

    SvaraRadera
  5. Tänk att "få " en ny leksak så härligt spännande!!!!!Min Janne är nu fem hela år och sytt från morgon till sena kväll nästan varje dag,,,,och vi pratade häromdagen och jag berömde honom hur duktig han varit/är!!Hoppas du får samma kontakt med din vän!!Lycka till tillsammans och Bambikramar

    SvaraRadera
  6. Nog är det vår färger du syr i och så klart du måste " övnings köra"
    Lycka till.

    SvaraRadera
  7. Det är så läckert när du blandat olika gröna nyanser.Spänd på fortsättningen. Det fina skåpet har även jag;.))
    kram

    SvaraRadera