9 mars 2014

kontakt...

Dålig kontakt med yttervärlden har jag haft i veckan som gick. Nu är jag hemma igen och kan jag läsa ikapp lite bloggar och göra mej hörd igen.
Vi har varit på vinterferie i Grövelsjön. Skönt med ledighet och härliga dagar i skidspåren.
Tyvärr har vi haft tråkigt väder med "lågt till tak" men det kompenserades med utmärka skidspår. Jag brukar säga att det kunde varit värre... så vi är nöjda.
:)
Kvällarna tillbringades tillsammans med Singer FW, tänk vad jag gillar min lilla reskompis. Vi sydde en hel del Tula Pinkblock, min FW och jag. Pärmen med block 1 - 50 var med och alla är nu färdiga.
Idag gäller att få lite ordning o reda här hemma inför arbetsveckan som kommer.
Efter det ser jag fram emot kommande lördag... då ska vi sy tillsammans i lokalgruppen. Då ska resterande Tula Pink-block sys!
* * *
HA DE'

10 kommentarer:

  1. Grövelsjön eller Lövåsen,Björnliden som vi en gång hade stuga ii är en underbar plats .Saknar faktiskt veckorna där!!Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och härligt när du har kunnat göra både det ena och det andra roliga - under samma vecka!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Ser så härligt ut där uppe. Vet ju knappt hus snö ser ut längre.-))
    Kram o ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bildet. Jag har saknat snön i år, även om jag numera inte åker skidor.
    kram

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackra vinterbilder, men jag är INTE avis alls.
    Sol och lite värme är vad jag har, shorts och linne går bra att springa i !!
    Må så gott så syns vi när vi råkas

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt med vinter! Det blev inte mycket av den varan här hemma detta år, längtar fortfarande..
    Men idag har jag planterat lite härliga vårblommor i krukor vid entrén och är så nöjd ned det! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder men vad är det för konstigt vitt över allt?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart ställe att ladda batterierna på! Med symaskin dessutom! Men det är ju bra att du är hemma igen och kan surfa igen. Dubär ju saknad!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Du är... ska det ju vara:D

    SvaraRadera
  10. Redigt med snö hade ni också! Härligt att den lilla svarta får följa med på dina resor! :-)

    SvaraRadera