13 april 2014

äntligen...

Min födelsedagspresent från Maja har blitt till en löpare.


I oktober 2011 fick jag presenten.


Två och ett halvt år senare så är det en löpare. 
Inspiration från nätet.


Frihandskviltad med en pressarfots bredd i stjärnorna och stipplad på resten av löparen. Bomullsvadd emellan och grön baksida.
Inte många millimeter kvar av tygerna, det gula fick jag skarva. En turkos tittkant för att inte löparen skulle se så "julig" ut. Fotad utomhus för att färgerna skulle komma till sin rätt.

... hoppsan.... det blåser!  
(väldigt missvisande färger!)

*  *  *
Ha en skön söndag!

17 kommentarer:

  1. Så läcker och man säger ju bättre sent än aldrig. Ett fint kviltarbete!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Bättre sent än aldrig ...men idag så har du verkligen fått till en härlig löpare!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Så snygg den blev!!!
    Min dator är under all kritik, så jag kan inte vara inne och se eller skriva så ofta nu. Jag hade helt missat att du visade min gamla present och i ärlighetens namn så hade jag helt glömt av att jag gett dig dessa!
    Själv hittade jag din present till mig i fredags. Den som jag fick 2012!!!
    Ja, ja skriver som de andra: Bättre sent än aldrig!!!
    Kram till Dig!
    Maja

    SvaraRadera
  4. Lekker løper du har laget i friske farger.

    SvaraRadera
  5. Sååå fin! Vad gör det att det tagit lite tid, nu är den klar.
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. Urläcker, med de gula stjärnorna mot de lite mörkare tygerna!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Det är ju så härliga tyger! Verkligen jättesnyggt!

    SvaraRadera
  8. Så fiiin stjärnlöpare. Man blir riktigt glad av alla färgerna.
    Ha det bra och sy lugnt

    SvaraRadera
  9. Nydelig løper. Det er en velsignelse at handarbeidet tåler å ligge og modne og glede en nå en selv er klar til å ta fatt på det :)

    SvaraRadera
  10. Tygerna som Du fått av Maja "har Du förvaltat väl", tycker jag.
    Ett stilfullt mönster gör att de här härliga tygerna kommer till sin rätt!
    Löparen är så fin!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  11. En mycket lyckad löpare har du sytt och även mycket snygg! Kram

    SvaraRadera
  12. Vackra tyger och en jättesnygg löpare sydde du av dem.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig löpare - bra mönsterval till ljuvliga tyger. Den ser ut att passa året om. Kram

    SvaraRadera
  14. Den löparen var väldigt fin! Grattis till den :)
    Kram Gun A

    SvaraRadera
  15. Men åhhh... så fin den blev! Ibland är det bra att tygerna får ligga till sig så man hittar den perfekta modellen till dem... och det har du gjort nu... precis nuu! Kanonfin!!
    k
    Kram

    SvaraRadera
  16. En underbar löpare!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera