24 april 2014

Leufstabruk...

Annandag påsk så anordnade vi en liten utflykt med Blockmakarna, min lokala quiltgrupp. Det bar iväg till Leufstabruk i norra Uppland. 
Härlig och rogivande omgivning.

Där finns en söt liten quiltbutik, Leufsta Quiltbutik, som var ett av våra mål. Det handlades som om vi alla var totalt utan tyger. Men så var det också alldeles speciellt vackra tyger i butiken. Monica importerar satinvävda tyger från Afrika. Så vackra med alla sina härliga färger. Jag har handlat tidigare av Leufsta quilt så jag kompletterade med färger jag saknade.
Efter köpkalaset så blev det fika på trappen i Monicas härliga trädgård.
En smaskig chockladkaka med mandelmassefigurer.
Mums! Tack Annette.

Mina inköp.

Här är följer några bilder på Monica Danielsson Biechels härligt detaljrika quiltar:
Leustabruk, huset längst uppe till vänster är Monicas



detalj av Förnuft III


detalj av Förnuft IV


En härlig dag tillsammans med Blockmakarna. 
Dagen avslutades med en välsmakande fiskplanka som intogs vid hamnen i Östhammar.

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig utflykt som ni hade. Jag förstår att det blev lite mer tygbitar. de afrikanska tygerna är helläckra.

    SvaraRadera
  2. Kul med utflykt tillsammans med likasinnade.
    Fina tyger Du handlade och fina kviltar Monica sytt.
    kram

    SvaraRadera
  3. Det ser så mysigt ut på dina bilder så jag förstår ni haft en toppendag!!Bambikramar

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag ni måste ha haft, roligt att göra en utflykt tillsammans under en dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin utställning! Härligt att få kika på den!

    SvaraRadera
  6. Tur i lag med likesinnede er helt toppers. Tenk å få boltre seg i slike nydelige stoffer. Spennende å se hva det blir til. Nydelige quilter du har lagt ut bilder av.

    SvaraRadera
  7. Trevlig utflykt ni gjort till ett fint ställe! De afrikanska tygerna har en härlig glans, fina arbeten av Monica! kram Katarina

    SvaraRadera
  8. En tur till Lövsta Bruk... lite närmare upplandskusten är ju inte helt fel och att få handla tyg och titta på utställning samtidigt är ju ännu bättre! Fina tyger finns det i den lilla butiken!
    Kram

    SvaraRadera