11 maj 2014

sköna maj...

...så är vi då äntligen inne i maj. Härligt ljusa kvällar, även om nu kylan kom tillbaka en sväng. Kanske lika bra det, för här hade björken slagit ut redan den 1:a. Det är tidig! 
Men som sagt, lite kyla har gjort att våren/sommaren får vänta lite.
Symaskinen får besök lite då o då för energin den kommer så sakterliga tillbaka efter vinterdvalan.  
Vi Syr Tillsammans på en av meilinglistorna jag är med på, en Supersized quilt sampler. Fyra block som kommer att bli en kvilt på ca 1 x 1 meter. 1 block i månaden. 
Här är mitt andra block:

En liten börs av rester har också kommit till.
1,5 inchkvadrater ihopsydda ser ut så här:
Gillar den skarpt!

Idag bakar jag lite muffins, sen blir det en promenad med Eydis och därefter lite sömnad igen :)

Ha de'!

12 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt söndag! Din börs är ljuvlig och blocket är så snyggt! Fortsätt njuta av din dag!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Din förvaring blev mycket snygg och även ditt block. Här i Skåne regnar det från och till så em kommer att ägnas åt sömnad! Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt block!!
    En sådan liten fin börs, gillar jag.
    Någonstans i mina gömmor finns nog en liknande, bäst att leta …
    kram

    SvaraRadera
  4. Gillar din lilla börs!
    Scraps-arbeten är verkligen tjusiga!
    Stjärnan är ju superfin i de tygerna!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Så söt liten börs och ditt block är superfint!!

    SvaraRadera
  6. Blocket är jättefint... men ögonen gillar din färgglada börs lite mer! :D
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt block ! Och se vad fint det blir med scraps i regnbågens färger.
    Må så gott

    SvaraRadera
  8. Du visar ögongodi idag!!Kram till dig från Bambi

    SvaraRadera
  9. Fine store og små blokk. :-)
    Har sett litt i din blogg og dine fine bilder fra turer i Norge.
    Atlanterhavsveien, Gerianger mm. Min födeby Molde har du vel trolig også da besökt. Det er veldig vakkert på Vestlandet. Men enda bor jeg i Malmö.....

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också Din lilla börs skarpt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  11. Oj vad fin din Lone Star är i de tygerna! Smashing! (tror jag det heter på engelska!) Börsen är söt tycker jag.

    SvaraRadera