2 juni 2014

inch i kvadrat...

...för några (-07!) år sedan hade vi en aktivitet på en av mailinglistorna jag är med på. Vi sydde "inchisar"och bytte med varandra. Alltså varje liten kvadrat är bara 1 inch i kvadrat, yttepytte litet. :)
I fyra månader höll vi på, ett tema varje månad. Här är mina monterade små tavlor.
Först ut är tema vatten: Min inchies är den med kannan i mitten överst.
Sen fortsatte vi med ett hösttema: Min är den med broderade lövet ner till höger.
Sömnadstema var självklart, min är den i mitten med olika sömmar.
och så ett jultema som avslutning på vår skojiga aktivitet. Jag broderade en liten julgranskula, den i mitten.
Kanske detta kan vara inspiration för någon, det tar inte lång tid att sy några inchisar.
Använd ett stadigt mellanlägg, baksida och framsida. Quilta, limma och dekorera med sömmar, pärlor eller vad fantasin hittar på. Skär ut inchkvadrater och sy en tät zigzag runt om. Montera sedan små tavlor. Lek o ha skoj.
Måndag och då hittar vi massor av inspirationslänkar hos Bambisyr-Evaj. Kila över och klicka runt på länkarna som läggs in där idag.
Ha en bra vecka!

15 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att du visar dessa härliga tavlor ,,,jag har också en del om bara ligger kanske daxs att ta itu med dem!!
    Detta är INSPIRATION......Tack för du ville länka denna måndag till Visa och Berätta!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få se dem igen, de är så fina!
    kram

    SvaraRadera
  3. Så trevliga små "tavlor", fina färger.

    SvaraRadera
  4. Vilka söta små tavlor.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh, de är helt underbara! Och hjälp vilken rolig uppgift att göra! Det är toppenfina och en sann inspiration. Vill också göra! :-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Så fina tavlor, man blir verkligen inspirerad.

    SvaraRadera
  7. Kul att se dina små inch-tavlor! Jag kommer då ihåg (!!!) att jag har en teknikbok med dessa småtavlor!

    SvaraRadera
  8. Såååå söta de är :))
    Nu satte du griller i huvudet på mig, igen!!
    Må så gott

    SvaraRadera
  9. Kul idé! Och jösses vad pilligt. fint blev det.

    SvaraRadera
  10. Så söta de är. Jag kommer ihåg att en del av er på någon lista höll på med såna pyttejobb. Själv undvek jag det :-)

    SvaraRadera
  11. Vackert och högst inspirerande!!!
    Gun A

    SvaraRadera