23 juni 2014

Luleå-löpare...

Här är min löpare som jag sydde i Luleå. Härliga batiker från Quilterian. Inspiration rätt av från Brita, och kanske det blir en applikation också så småningom. I Rikstäcket nr 102 har Brita med ett mönster på ett grönt, skönt mystäcke. Där finns hennes läckra mygga med som applikation... den kan ju också användas på löparen :)
Här kommer en suddig bild på en färgglad löpare.
Jag påminner om ett litet tips också.
Nåt som är alldeles förträffligt att använda istället för nålar många gånger är hårnålar(!) istället. De håller ner avslutningskanten så rak o bra... och inte sticks dom! Det går att sy alldeles intill, perfekt tycker jag som vill att kanten ligger snyggt hela vägen.
Det är måndag och Eva-Bambisyr efterfrågar inspiration. Klicka över till henne och följ länkarna som läggs in under måndag o tisdag.
Njut!

9 kommentarer:

  1. Fin duk i härliga färger. Visst är batik tygerna rolig att sy i!

    SvaraRadera
  2. Den blev jätteläcker. Det är något speciellt med batiktyger :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var sannerligen en färgglad löpare Du sytt i underbara tyger, tycker jag. Min blick "fastnade" dock på det gamla strykjärnet som Du placerat så fint på löparen!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Hårnålar var en bra idé. Har testat med hårspännen men dels går de upp för lätt och dels så är de ju inte raka. Köpte en liten förpackning med "riktiga" klämmor och de var bra. Nu känns det som att hårnålar är ett bra mycket billigare alternativ.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt tips du bjuder på och så den färgglada löparen gör att vi blir så INSPIRERADE att sy en liknande !!Tack för du ville länka denna måndag till Visa och Berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Sååå fin den blev färdig!
    Det är något visst med batik.
    må så gott

    SvaraRadera
  7. Hmm, jag har samma tygpacke, meningen att det ska bli just en sådan löpare. Men jag bara tittar och klappar...och hittar på annat??
    Snygg är den i alla fall, så kanske jag kommer till skott någon dag!

    SvaraRadera
  8. Herlig! En ordentlig gladløper. Jeg syns også strykejernet ditt var flott. Kjekt med slike gamle rariteter.

    SvaraRadera
  9. Underbart härlig löpare!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera