16 juni 2014

mer Luleå...

 ...lite fler bilder från Luleå-träffen kanske kan inspirera?
Här kommer några bilder från vårt lilla Visa o Berätta som vi hade på lördagskvällen efter intagandet av vår 
superba buffé á la Maxi.☺

 Brita med sin läcka kvilt i härliga färger. Om jag inte missminner så tror jag att Brita tidigare under våren höll en kurs i denna teknik. För mej är för mej är tekniken fortfarande okänd :) Tror iallafall att det var någon typ av rationell sömnad. 
Snyggt blir det!

 Och så har vi en kaleidoskopkvilt, även den är Britas.

 Åsa visade en superläcker kvilt med fiskar sydda i paperpiecing.

 Maria visade två små söta ryggsäckar hon gjort till sina flickor.

 Gunilla hade gjort ett fint täcke till barnbarnet. Jättehärlig frihandskviltning.
Fler kviltar visades men det var nåt fel på fotografen tror jag.
Kika gärna in hos Brita, Annette, Wivi eller Gunilla
som är de deltagare som har bloggar...kanske finns där något inlägg från träffen.
 Min lilla reskompis var med förstås, här kviltas något som troligen blir en liten väska... vi får se.


 Och nu är jag hemma, återstår bara att klappa mina inköp och sy färdigt det som påbörjades i Luleå.
En härlig helg har jag haft och massor av inspiration har jag med mej hem tillsammans med inköpen.
Eftersom det är måndag och inspiration efterfrågas hos Bambi-EvaSyr så passar jag på att länka dit.
Klicka över till Eva och njut av länkarna som dyker upp under dagen.

Ha det gott!

7 kommentarer:

  1. Så kul vi hade det i helgen och så fina saker vi fick se.
    Ska gå och klappa på mina nya tyger.
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  2. Fantastisk INSPIRATION och fantastiska quiltar du visar upp på Visa och Berätta!!Tack för du ville länka idag/Bambikram

    SvaraRadera
  3. Visst har vi haft en supertrevlig helg. Jag får klappa mina tyger när inte maken ser - ett av dem ska ju bli något till honom :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser ut til at dere hadde en riktig trivelig helg. Flotte quilter og bilder.

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att se era alster!
    Härligt!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  6. Tack för att du låter oss "delta" i er träff. Så mycket fint ni har sytt.

    SvaraRadera
  7. Tack för titten! Kul att få se en del av allt de fina ni sydde/sytt! kram Katarina

    SvaraRadera