18 juni 2014

små, små väskor...

...sydda på en liten symaskin.
I Luleå påbörjade jag sömnaden av mina små söta Friendship Bags efter tips av Brita.
Sagt o gjort, man var ju i en tygbutik... då är det ju bara att plocka från hyllorna. En batik-charmpack och en 50 cm-bit. Lite vadd och så är var det bara att sätta igång.
Här är resultatet.
Tre små söta blev det. Charmpacken är inte slut ännu, så några fler små väskor blir det. Alltid finns den någon liten flicka som vill ha en liten väska.
Men nu först ska ännu ett påbörjat alster slutföras.
Njut av sommaren!

11 kommentarer:

  1. Fina väskor.Blir perfekt att starta med efter semestern.
    Skön midsommarhelg önskar jag dig och dina nära och kära,ja alla fyrbenta också.

    SvaraRadera
  2. De är ljuvliga dina små väskor! Tänk att det är så kul att sy förvaringar i alla tänkbara former!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Så söta små väskor! Ett bra tips vad man kan sy av remsor!

    SvaraRadera
  4. Jag njuter också av sommaren och (ledigheten???) syr så det ryker emellan mat och bad....Dina små väskor är så söta så jag får nog titta in på Britas och din länk!!Trevlig Midsommar vill jag önska Dig och Kram

    SvaraRadera
  5. Så söta de blev. Den modellen i rosa tyger skulle nog passa min lilla prinsessa :-)
    Ha en riktigt trevlig midsommar.
    Kram

    SvaraRadera
  6. En charmpack är inte så dumt att ha på lut!! Det kan bli mycket roligt av en sån! Söta saker dessutom!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Söta som socker och perfekta att "presenta" någon med!
    Funkar utmärkt att ha andra tyger i;-)
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  8. Så söta Dina små väskor är!
    Det är så kul att emellanåt sy något lite som "blir klart" på en gång, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  9. Så nydelige vesker. Tusen takk for inspirasjonen.

    SvaraRadera
  10. Bara så söta väskor!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera