25 juni 2014

små sydda saker...

...är också sömnad.
Här hittade jag ett testbroderi som har några år på nacken men nu får det pryda sin plats på en cirkelnecessär.
Broderiet kommer från Urban Threads och är gratis.
Idag väntade jag på KM innan vi skulle måla lite grann. Då plockade jag fram några 2-inch rutor. Brödkorgen behövde en liten duk i botten. Så här ser det ut när jag "nålat" ner avslutningskanten med mina hårnålar :)


Jag sydde ner kanten med maskinen.


Åsså blev den för liten ;)
...bara till att göra en som är lite större!

8 kommentarer:

  1. Så det kan bli, bara till att börja om för tyg har du :-))

    SvaraRadera
  2. Söt liten brödduk som du säkert får nytta av någon annanstans! Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga färger på din lilla duk. Jag tycker den ser ut att passa alldeles utmärkt i botten på brödkorgen.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset och för du visar dina härliga nysydda alster ,,,,din cirkelnesse gillade jag lite x-tra!!Bambikram

    SvaraRadera
  5. Så det kan bli när man anstänger sig! Bara att göra om och göra rätt! Men du kan säkert hitta ett användningsområde för den lilla som blev för liten!
    Ditt tips är ju nått att ta till sig!! Tack för det!
    Cirkelnessen ser jättefin ut och broderiet har jag "dissat" tidigare men ångrar mig nog nu!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fin den lilla nessen blev. Nog tycker jag den fina duken passar bra i korgen, även om det fattas pyttelitet ut mot kanterna.

    SvaraRadera
  7. Härlig nesse och härlig du du gjort!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera