14 juli 2014

minikavalkad...

Bambi-EvaJ efterfrågar inspiration även denna måndag. Kikade på en av länkarna i hennes blogg och kom då till Sytanten-Gunilla. Där visas finfina små handkviltade saker.
Då kom jag att tänka på min låda överst i garderoben... för där, där finns det miniatyrer. ☺

Här är ett helt gäng som en gång i tiden har varit ute och rest. NQF (Norsk QuilteFörbund) hade en utställning i Molde och efterfrågade miniatyrer...jag nappade och skickade in. Tyvärr så minns jag inte vilket år.

En pineapple och en liten minnes-pins från NQF i nedre högra hörnet.

Bearpaws?

Vimsiga stockhuset

En blomma ☺

Meanded hearts... sydd på den tiden det var poppis. Och så har jag lyckats med att göra en liten hängare.

Pineapple

och en till ananas,

slutligen en "Trip around the world". På den här hittade jag faktiskt ett årtal, 1995 :)
Det här var min inspiration för dagen, kika in hos Bambi-EvaJ och klicka dej vidare på länkarna och låt dej inspireras.
* * *
Tillägg: Kanske du vill ha pp-underlaget till den lilla vimsiga stockhuset?
 Då hittar du den här, vasségo☺

16 kommentarer:



  1. Men AnneMarlene vilka underbara quiltar du visar idag ..är så glad du tog mig på orden ,,,,så vi kan INSPIRERA alla våra systrar att sy....mini mellan eller lite större...quiltar.Tack för du ville länka idag till Visa och Berätta måndag!!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Så underbara! Och så små! Måste nog testa detta att sy smått en dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina miniatyrer, ja, jag blir verkligen inspirerad. Vill göra! Kram

    SvaraRadera
  4. Så många fina "minisar" du gjort! Här finns endast en, men den är handkviltad. Också det det enda av det slaget..... kram Katarina

    SvaraRadera
  5. men nu är nästan alla bilder borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack nu syn alla.Tydligen tillfälligt avbrott .

      Radera
    2. Fantastiskt fina små kviltar.Kul med olika "pineapples"

      Radera
  6. Tyvärr ser jag inte en enda liten kvilt!
    Går det att fixa, tror du?
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      De är så fina allesammans!
      Jag är speciellt förtjust i Blockhuset!
      Finare går inte att göra!!!
      Kram//Maja

      Radera
  7. Det var inspiration som heter duga!!!
    Tror inte jag har sett dem förut.
    Må så gott

    SvaraRadera
  8. Så många fina minisar! Imponerande! Själv har jag inte riktigt tålamod att hålla på med smått. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  9. Åhh... vad du visar många små godbitar!! Jag har nog inte heller tålamod med såna småbitar! Men fina är de!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag är imponerad! Så många minikviltar - vilket tålamod! Och alla är så snygga

    SvaraRadera
  11. De är helt underbara - allihopa!!! Nu blir jag sugen att prova. Men är det inte synd att ha dem i garderoben. Dessa ska ju synas!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  12. Men så,söta minikviltar. Ja nog blir man inspirerad! Tack för det!

    SvaraRadera
  13. Oj, vilka underbara minisar! Vilket jobb men åh så roligt du ska ha haft under tiden!
    Kram Helene

    SvaraRadera