16 augusti 2014

grönt skinn...

...och tenntråd. 
Då blir det armband.
Inspirationen är inte riktigt på topp den här sommaren.
Men två armband har jag iallafall knåpat ihop.
Tummen upp för det!

 
Lite fler Islandsbilder kan jag bjuda på istället. 

Vi besökte ön Vigur som ligger utanför Isafjordur på Nordvästra Island. Där fick vi äntligen möjlighet att fånga lunnefåglar på bild. Så fantastiskt vackra fåglar. Trevliga fåglar som är mycket renliga av sig. Dom bygger sig en tvårummare varav ena rummet är toalett och det andra är ruvningsrum.
Tyvärr minskar beståndet oroväckande.

 
 Spegelblankt vatten!

Och en kompis till Eydis


14 kommentarer:

  1. Island verkar så fint och spännande med en annorlunda natur!
    Snygga armband. Jag har också provat sy tennarmband, men det är bra länge sedan! Nu finns det så fina färger på skinnet!

    SvaraRadera
  2. Jättefina armband du har gjort!

    SvaraRadera
  3. Så flottee armbånd du har laget! Det ser spennende ut å feriere på Island. Kjekt å se bilder både av lundefuglene og naturbildene du deler. :-)

    SvaraRadera
  4. Tummarna upp för de armbanden!
    Fröken grön är hemma och hälsar på och blev förtjust, naturligtvis!
    Jag gillar för det är så tufft att du sätter sin egen prägel på ett klassiskt mönster!
    Bilderna från semestern är verkligen bra!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Armbanden blev verkligen snygga! Läckert med grönt skinn!!
    Vackra bilder från Island - dit vill jag också åka någon gång.

    SvaraRadera
  6. Snygga armband och underbara bilder från Island. Du kunde ju ha tagit med en lunnefågel till mej som bor på lunnevägen:))))) skoja bara.
    Har aldrig varit på Island, men vem vet. Innan jag lägger näsan i vädret, så har jag kanske varit där.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Underbara foton från Island!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder, Island är ett av mina villabsolutåkatillländer :)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Så fina armband du har gjort.
    Island har en storslagen natur.
    Må så gott

    SvaraRadera
  10. Jättefina armband samt härliga bilder från Island! För många,många år sen provade jag på att arbeta med tenntråd. Det blev en väska i renskinn samt tenntrådsbroderi. kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Underbara armband du gjort!!
    Och härliga bilder från Island.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Men åh vilken natur och härliga bilder fick du!!
    Armbanden är inte så dåliga de heller!! Du "pular" med många saker du!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Armbanden är så snygga! Fräckt att mixa den tradionella tekniken med den snygga gröna färgen. Gillar!
    Härliga bilder från Island. Dit vill jag också åka!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  14. Underbara armband. Tänkte bara höra om du har något bra ställe att rekommendera att köpa material på? Hälsningar Birgitta Nilsson mostergittan@gmail.com

    SvaraRadera