9 augusti 2014

stadkanter...

...inspirerad av Bambisyr så har jag sytt mej en stadkants-necessär jag också.

 Massor med stadkanter har jag men det är nog mitt första arbete av dessa som nu äntligen blivit av.

 Tyckte det behövdes något mer så jag letade fram några knappar som passade i färg.
Blev ganska ok, tycker jag.
 ~   ♥   ~

Vår semester i år tillbringade vi på Island i två veckor.
 Vi har sett världens största elefant, den finns vid Västmannaöarna

 Vi har åkt genom djupa vad på höglandet

 Jag har badat i 40 gradigt vatten, både här...
Vid Hveravellir blåste det som attan, därav min fina badmössa ☺, mitt ute i fjällvärlden bland kokande vattenhål har dom fixat ett badställe.
Krossneslaug är en pool vid norra atlanten. Den firade 60-års jubileum några dagar innan vi var där. En häftig känsla att bada alldeles brevid vågorna som slog in på stranden.
Landmannalaugar ligger mellan aktiva vulkaner (bl.a Katla och Eyjafjalajökull) i ett spännande landskap, svart öken, grönskar ibland med mossa men mest lava aska. Vägen dit är höglandsväg och kräver 4x4-bil och man korsar vattendrag.

...och där.
Ett försök till att förbättra mitt yttre har gjorts och jag har fått vattenfalls-massage!
~   ♥   ~ 

Kanske kommer det fler bilder från Island i kommande inlägg under hösten

10 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk resa du har gjort! Island är ett av mina drömresor kommer kanske dit nån gång. Necessären är jättefin! : ))

    SvaraRadera
  2. Fin necessär och härliga knappar!
    Island verkar spännande, kanske något för mig som inte gillar värmen på sommaren?
    kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt att lilla jag kan INSPIRERA!!!!Men visst är det roligt att sy i stadkanter och speciellt necessärer som blir så bra!!Kramis

    SvaraRadera
  4. Så läcker necessär du sytt. Vilka mäktiga bilder, elefanten blir man nästan rädd för:-))
    Island SKALL jag till--förr eller senare:-))
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar nesse du har gjort!!! Färgsammansättningen är sååå fin och det blev så bra med remsorna på höjden. Knapparna är ju verkligen pricken över i! Häftiga bilder du bjuder på från Island. Har alltid varit ett drömresmål för mig så jag måste dit!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. Nessen blev ur snygg med läckra knappar också.
    Ni måste ha haft det jätte trevligt på Island, härliga bilder.
    DIT skall någon gång
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Toppenfin necessär och knapparna blev pricken över i! Intressant att få ta del av dina bilder från Island, så annorlunda landskap. kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Åh vad fin din nesse är! Jag som lovat mig själv att inte spara på stadkanter bli ju lite sugen nu.
    Härliga bildern från Island, dit vill jag också någon gång.
    Kramar
    Ullis

    SvaraRadera
  9. Fin nesse och fina knappar. Bilderna från Island, härliga, var själv där midsommarveckan, dock bara i Reykjavik, men vilket annorlunda landskap. Blue Lagoon var värmande skönt i snålblåsten. Ser fram emot fler bilder. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Din stadkantenesse blev hur fin som helst och vilka härliga bilder du visar från Island, måste varit en fantastisk semester! Kram

    SvaraRadera