26 oktober 2014

sylördag...

...nja, inte den här helgen. Däremot så hade vi i min lokalgrupp Blockmakarna en sylördag förra helgen.
Då sydde jag mej en färgcirkel. Tygerna som passade så bra har jag köpt på Quiltbiten i Uppsala. Tic Tac Toe heter serien.
Jag quiltade med multifärgad tråd. Och avslutade med en kant i grått.
Se där, då blev det lite sytt i oktober också. Och ett litet blogginlägg! :)
Hösten är här för fullt och nu är klockan ställd på vintertid.

Ha det så gott, nu när vi ska "kura skymning".
Vem vet, kanske jag hinner sy nåt mer i oktober :)
~

10 kommentarer:

  1. I love your work. Looks fantastic.

    SvaraRadera
  2. Nämen så snyggt! Den lilla "duken" lyser upp vilken grå oktober som helst!

    SvaraRadera
  3. Snygg färgcirkel och quiltningen blev jättebra till.

    SvaraRadera
  4. Kul idé och väldigt snygg

    SvaraRadera
  5. Jisses vad läcker! Och så cool kviltning är!
    Och den där lilla döskallenessen är så himla fin! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin färgcirkel! Grattis till en liten trevlig kvilt.

    SvaraRadera
  7. Underbar färgklick du sytt! Härlig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker Dresden du gjort med alla härliga färger.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefin färgpallet i höstmörkret.

    SvaraRadera