8 november 2014

Julgåta 2014...

...kanske den kan få fart igen på min sömnad. Det är Meretes tradition att bjuda på en julgåta. Här är mitt tygval den här gången:

Svart, grått och rött/orange.
Ett tips:
Det händer ju då och då att du behöver märka upp de uppskurna delarna i mönstret... papperlappar funkar sådär, tejp också sådär.

På nätet någonstans någongång såg jag ett liknande tips som det här:
Skriv bokstäver eller siffror på nålar, blomnålar är perfekt. Jag hade "knappnålar".

Och nu får jag vänta till torsdagen den 20 november innan nästa steg i gåtan släpps.

...tänk om jag får för mej att sy nåt annat innan dess... :)

Ha det gott, alla!

10 kommentarer:

  1. Spännande!!!Lycka till den 20:de men också innan med sömnaden/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Så härligt färg val, blir en spännande väntan till den 20:e
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Fina färger du har valt. Ska kika i mina tyglådor imorron och välja tyger,
    kram

    SvaraRadera
  4. Så fint at du blir med på gåten til Merete. Jeg har også lyst, men må ta det senere. Veldig smart å merke knappenålene!! Riktig god helg til deg;)

    SvaraRadera
  5. Härliga färger du valt. Detta skall bli så spännande.
    Trevlig söndag önskar jag dig.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Du har valgt friske og spennende farger! Jeg var med på gåten i fjor, og nå fikk jeg lyst til å bli med i år også :)

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att se att det kanske inte bara är jag som har hamnat i lite träda när det gäller sömnaden. Det här låter spännande - ska bli kul att få se vad det blir av den fina tygsamlingen.
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Kommer också att gör detta mysterium och jag har liknande kombination av färger.Är också förväntansfull .Merete har alltid något som överraskar.Ha det så bra

    SvaraRadera
  9. Jag har köpt "bokstavspärlor" som jag trär på nålar när jag ska märka rutor. Behövs nålar med lite större huvud och då funkar det alldeles utmärkt :)
    Gun A

    SvaraRadera
  10. Snygga tyger du har valt! Spännande att se vad det blir i år!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera