29 december 2014

hex n´more...

...ett blogginlägg till i år! Ja, för jag har sytt!


Mini Hex n´more heter linjalen/mallen. 


Eva med bloggen "Evas krypin" lånar så snällt ut den lilla mallen till mej. Då passar jag på att leka med den nu under mina lediga dagar mellan jul o nyår.

Ganska skoj mall... här blev det en "både och" / "antingen eller"... eller vad man nu kan tänkas kalla dessa små kviltar för.
Vet inte om de ska få ligga på ett bord eller om de får hänga på en vägg...

~ * * ~

Annars så njuter jag av ledighet och ska nog ge mej ikast med ännu ett nytt projekt tillsammans med min symaskin.

Idag lyste solen igen. 
Tänk, snart har den visat sig i en hel vecka.

Underbart!

~  *~
Passar på att länka till Bambi-Eva, det är ju måndag,
den sista det här året. Kila över och låt er inspireras.

13 kommentarer:

  1. Visst är den kul den lilla mallen och dina quiltar du INSPIRERAR oss med idag är helt underbara.Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag !!Gott Nytt syÅr önskar Bambi

    SvaraRadera
  2. Trevliga saker du gjort med den lilla Hex-N-More mallen och snyggt med den ljusgrå bakgrunden till färgerna du använt.
    Gott Nytt År önskar jag dig! Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Quiltene var fine , vakre farger , jeg liker å sy hexagon
    men har ingen slik linjal , kanskje man skulle skaffe det :)
    Godt nytt og kreativt syår :)

    SvaraRadera
  4. Tänk vad en mall kan bli så olika när man 'vänder' på tyget.
    Jätte snygga.
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Aha, en sådan tror jag att jag har...någonstans. Vad snyggt det blev!

    SvaraRadera
  6. De blev jätteläckra, båda två.
    Kram

    SvaraRadera
  7. SÅ FINA!
    Härligt färgval! Jag skulle sätta dem på väggen jag!
    Gott slut och gott nytt syår!

    SvaraRadera
  8. Underbara färgklickar! Kul att se olika varianter av samma linjal.
    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  9. Wow, vilka fina färgklickar du sytt med hjälp av mallen, fint quiltade blev dom också.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Glad blir man när man ser dina härliga kviltarbeten.Ha nu en fin nyårsafton och jag önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!! Kram Gudrun

    SvaraRadera
  11. Så härliga dessa blev! Snyggt kviltade! kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Jag igen:-)) Har denna lilla mall själv. Undrar bara om du kan tipsa mönster eller fixade du utan?
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  13. Jättefina quiltar! Så olika de blir när man "vänder" på färgerna.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera