30 december 2014

knappar...

...det måste väl passa bra för en "sömmerska". 

Finns det då ett redan färdigt mönster på ett lapptäcke föreställande knappar så är det ganska givet att "sömmerskan" köper det.

Det här mönstret har legat här hemma i gömmorna ett bra tag nu. Jag hade t.o.m. skurit till alla delar för länge sedan. Sen hamnade de i plastpåsar och därefter i en låda.


Men nu äntligen så har lapparna kommit fram i vintermörkrets ljus... jag är på G!!


Vill du också köpa ett knappmönster? 
Här hittar du Button me up-mönstret.

♦ ♦ ♦

Sedan snart ett år tillbaka så äger jag en Bernina-maskin. 
En Bernina 750QE som jag är jättenöjd med. Nu till jul så önskade jag mej lite tillbehör och fick då bl.a. en patchworkfoot där man lätt ställer in rätt sömsmån.


Den är superbra, kan jag säga. Så enkelt att få rätt mått och "styra" rätt. Nr 97 heter den ifall det finns fler Bernina-sömmerskor som är intresserade.
Sen fick jag en cirkelapparat och en fiffig rullfot som ska vara smidig vid eco-quiltning... vi får se när jag testar.

♦ ♦ ♦

Oj då... här rusar tiden iväg. Bäst att göra lite mat så jag kan återgå till sömnaden igen.

Ha det gott, så här på årets näst sista dag!

Kila över o se om det kommit till fler intressanta länkar!

5 kommentarer:

  1. Så klart vi måste sy knappar istället för att köpa färdiga :))
    Väntar med spänning på resultatet!!

    SvaraRadera
  2. Gillar starkt din INSPIRATION idag länken stänger inte innan 24.00 vid midnatt ikväll så du hinner länka en gång till!!Kram och Tack!!

    SvaraRadera
  3. Så stilig og morsomt knappemønster! Godt verktøy er viktig, takk for at du viser din nye patchworkfot. Vi vet ikke alltid hvilke gode hjelpemidler som finnes. :-)

    SvaraRadera
  4. Kul mönster med knappar! Bra julklappar du fick! Cirkelapparaten har jag, och har använt vid något tillfälle. Rullfoten, är det 55? Den har jag inte tänkt på tidigare, verkar intressant. Berätta gärna vad du tycker om den, när du testat den. Gott Nytt År! kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Åhhh, det mönstret har jag tittat på ett tag - det är toppenfint och jag ser så fram emot att få se ditt täcke klart! Nu är det snart ett nytt år och då hoppas jag att sylusten och orken ska få komma till sin rätt.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt Sy-År!
    Kramisar

    SvaraRadera