10 januari 2015

alla mina stygn...

...alla mina stygn har en egen bok!

Före jul var jag lite sugen på att sy. Men som vanligt finns för mycket att välja på så det blir svårt att bestämma VAD som ska sys. Det slutar iallafall med att jag sätter mej vid symaskinen och leker. Testar sömmar osv... men vad skoj! Klart jag ska göra en stygnbok!


Flera sidor blev det.
(här gör jag också reklam för Ikeas pappermåttband, går alldeles utmärkt att tejpa fast på sybordet :) )


Över sömmarna sydde jag resp. nummer i avvikande färg. 
Lätt att se vilken söm det är.


En riktigt rolig bok att bläddra i.


Ha en skön helg!

13 kommentarer:

  1. Du är en av de påhittigaste syvänner jag känner !!
    Nog för att jag har tänkt på att sy alla sömmar , men inte som en bok.
    Ett underbart tips måste jag säga.
    Vilket stygn är favoriten???
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Sååå supersmart. Det bara måste jag göra.

    SvaraRadera
  3. Först och främst Grattis till vinsten hos Lappelisa! Vilken superbra idé att göra en stygnbok, tack för det jättefina tipset! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken superbra ide. Lätt när man ska välja söm i framtiden 👍😝

    SvaraRadera
  5. Fiffigt!! Grattis också.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Vad snygg din stygnbok är!
    Jag har ett "ark" som dotra fixade för något år sedan (Sanna får ursäkta, men din bok är snyggare).
    Detta borde man ju göra till alla sina maskiner.
    Jag misstänker att jag har några riktigt snygga sömmar på mina "Brorsor" som jag sällan använder.

    Kram till Dig!
    Maja

    SvaraRadera
  7. Vilken bra idé!! Tack för tipset.
    Stort Grattis till vinsten!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  8. Så kjekt å ha en slik bok. Og veldig lurt å merke med sømnummer med kontrastfarge. Jeg har tenkt tanken, men kommer aldri så langt. Ønsker det et fint syår.

    SvaraRadera
  9. Jamen det var ju ett fiffigt påhitt!

    SvaraRadera
  10. Ända sedan jag köpte min maskin har jag tänkt att sy upp alla 250 sömmarna men än har det inte blivit av. Att göra en sömbok var ett fiffigt sätt. Kram

    SvaraRadera
  11. Om man inte har nåt att göra så skaffar man nåt!! Men det var alls ingen dum idé och snygg blev den! Nu kan du kolla sömmarna innan du syr! Du har hittat på både det ena och det andra sen jag sist kikade in.
    Jag har ingen lust med nått alls. Tvingade mig till att sy några toppar av liggande lager då jag inte har något snyggt att ta på mig! Orkar inte ens åka till klädbutiken för att köpa heller!
    Men det blir ju långsamt ljusare och då blir det kanske bättre igen!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  12. Så fin Din stygnbok är! Den vill jag härma :-)
    kram

    SvaraRadera
  13. Så fin stygnbok. Jag har sytt alla sömmar på min Horizone men inte monterat.

    SvaraRadera