8 april 2015

Hej igen!...

... Mars månad blev ett tomt kapitel i min blogg.
Men nu så är det en ny månad och nya dagar. Ny o ny, månaden har ju redan spenderat några dagar. Här kommer iallafall ett blogginlägg från mej.
På nätet finns ju massor av inspiration. Konstigt nog, fastän man sytt hur många väskor och förvaringar som helst så lockar det att sy fler när man ser alla fiffiga modeller som sytts.
Den här gången fastnade jag för Bionic Gearbag, en fiffig sak som rymmer "hur mycket som helst". (visar i ett senare blogginlägg)

Många tyger vill jag använda till min bag... här är första urval.

men det är dessa bestämmer jag mej för.

Efter mycket läsande och tittande på Youtube-filmer så fick jag min bag klar.
Hittade ett passande tyg hos Kristina på Quiltbiten.
...många fack för många saker.
En liten extra förvaring till Clover-klämmorna.
Påsk har det varit och våren är på väg. Härligt. Gillar när våra kvällar blir ljusa och när energin kommer tillbaka.
Ha det gott alla därute,
och jag hoppas på ett snabbare återseende den här gången :)

12 kommentarer:

  1. Härlig tyger du har i din bionic! Vissa projekt sprider sig som en löpeld via nätet:-)) Här är också en på g.... kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Mycket fin bag!
    Mitt mönster ligger här hemma och jag kan bara beundra er andra som lyckas sy från det!!!
    Jag gjorde en egen variant för det där orkade jag inte engagera mig i!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig Bionic du har sytt och i häftiga tyger!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken fin du har gjort! Gillar verkligen tygerna och vad jag förstår så är den där varianten aningen större än den som jag har gjort några av.
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Så läcker att jag ville ' sno' den i går när vi träffades :))
    Men jag får nog sy mig en egen.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  6. Så snygg din blev! Jag har själv köpt mönstret men inte kommit igång med min ännu....

    SvaraRadera
  7. Så jättefin den blev, och såklart du är med i min utlottning!

    SvaraRadera
  8. Bagen blev bara så superläcker! Härliga tyger du har i den!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt tygval. Min är också på gång. Fast jag ger inte så mycket för instruktionerna i mönster. Tur att det finns filmer att titta på.

    SvaraRadera
  10. Så fina tyger och en härlig Bionic bag.
    Jag säger som de andra, mönstret finns här och även tyger från Kristina. Bara att skära till verkar vara ett helt företag :-)
    kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Köpte mönstret i somras efter QoL-träffen men inte knåpat ihop någon ännu... Så himla läcker din blev! :-)

    SvaraRadera