31 maj 2015

kviltning...

Kviltning med övermataren är riktigt roligt. 
Väldigt effektfullt är det också. 
För några veckor sedan var jag på en kurs hos Kristina på Quiltbiten i just  "kviltning med övermataren". Lite förberedelser hemma innan kursen. Fyra bordstabletter och fyra muggmattor skulle det vara.


 Jag valde att använda tyger som blivit liggande ett tag. Moda Fushion... fortfarande en av mina favoriter. Tror att jag för några år sedan var med i en månadsprenumeration av just dessa tyger.


 Riktigt roligt att leka med olika former.


 Vi fick också tips om hur man gör en avslutningskant med passpoal på ett smidigt sätt


Jag är hyfsat nöjd.
Och det är alltid roligt att gå på kurs

Nästa tillfälle blir i sommar när Ovansiljans quiltförening har sin mässhelg i juli.

 ~  ♥  ~

Ha en skön vecka!

8 kommentarer:

  1. Å vad snygga de blev, nu måste jag sy klart mina!
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Vilka fina underlägg och mycket snyggt kviltat! Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt A-M!!Kramar

    SvaraRadera
  4. Superfina arbeten och snygg kviltning!
    Hade nog tänkt gå på mässan/utställningen redan på fredagen. är du där då?
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Så fine brikker, og quitlingen var flott! Kjekt å prøve på forskjellige måter å quilte på- :-)

    SvaraRadera
  6. Snygga underlägg med supersnygg kviltning! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad snygga de blev - och verkligen läcker quiltning! Man kan ju göra mycket olika varianter med övermataren och kan man då gå en kurs och få ännu mera inspiration och nya idéer så känns ju det helt okey!
    Och ja - det är alltid roligt att gå på kurs!
    Kramisar

    SvaraRadera
  8. Jättefina och så fint med kviltningen! Snygga färger, lite sommarkänsla tycker jag!

    SvaraRadera