22 juni 2015

lappar...

På Quilt o Lapptekniks-listan som jag är med i, pågår just nu en ST (Sy Tillsammans).
Vi syr grytlappar i ett grytlappsrace.

 Här är mitt bidrag.

 6 stycken, 
inspirerade av http://www.michellepatterns.com/, Patchwork coasters.

 Jag sydde i race-fart med fler remsor ur min scrapsbag.

 4 röda/turkosa

 2 blå/turkosa

 

Känner mej ganska nöjd  

 Javisst, ja. Idag kan jag ju vara med och länka från EvaJ Bambi.
Kila över och se vilka andra som länkat och låt dej inspireras.


12 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger och ur snygga. Vågar du använda dem till det som är tänkt:)
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Kjempefine grytekluter, og så mange du har sydd! All grunn til å være fornøyd med disse! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig färgklick du bjuder oss på idag på Visa och Berätta måndag och tack för din länkning dit/Bambikram

    SvaraRadera
  4. Roligt med runda grytlappar och bra att du kunde använda av tyger från scrapslådan! Kram

    SvaraRadera
  5. Ursnygga! Tycker mig skymta Daysail bland dina scraps ;-)
    Kramisar

    SvaraRadera
  6. MYCKET, mycket snygga!
    Jag skymtar både det ena och det andra tyget och det är så roligt när man känner igen sorterna!
    Här hemma använder vi också runda grytlappar nu, men mina är det "scrappiga hjärtan på"
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga grytlappar i en kul form! Kram

    SvaraRadera
  8. Flotte grytlappar! Fargevalgene gjør meg glad! :)

    SvaraRadera
  9. Oh vad snygga grytlappar! Härliga färger och kul med runda grytlappar.

    SvaraRadera
  10. Så härliga! Kul form och läckra tyger/färger! kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Åh så fina......
    kram Gunilla

    SvaraRadera