22 juli 2015

avbruten...

... hur är det när ni städar? Jag hittar alltid på annat istället. 
Det började ju med att jag skulle rensa i mina scrapskorgar.... hur gick det?? Ja, som sågs i förra inlägget så blev det tre små tabletter istället.
Och när jag ska göra den fjärde tabletten så hittar jag på att göra en väska istället!!
♦ ♦ ♦
Med inspiration av AnnAKa:s gladveska så plockade jag fram några batiktyger och satte igång.
(Batiktyger som förresten är köpta till en badrumsmatta ;) ,så gick det med det! )


(lite mörka bilder)

Jag tycker att Gladveskan är lite för stor så jag har minskat ner måtten en aning. Originalet är 26x28 cm och min slutade med måtten ca 20x22 cm, en för mej behaglig storlek. Jag gillar inte att bära på för mycket. Telefon, plånbok och brillor räcker. Kanske en penna också.




Jag följde väl inte mönstret så värst mycket,  jag hade det mer som inspiration. Så det blev en Gladväska med min egen "vri" kan man säga.
♦ ♦ ♦
... kanske jag ska sy den fjärde tabletten nu?!

7 kommentarer:

  1. Jättefin väska!!!! Tror tygerna passade bättre till väska än till badrumsmatta :)
    Gun

    SvaraRadera
  2. Din väska är så läcker. Jag gillar detta mönster också,men tycker den är för djup. Kanske skall jag som du--någon gång--sy en mindre variant.
    Ha en trevlig dag.

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker väska! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! fin väska blev det av din städtid ;) tycker du gjorde rätt och grep tag i sylusten, städa kan man göra en annan dag. Eller ska man säga att man ska städa så kommer sylusten fram istället?

    SvaraRadera
  5. Det är lätt att skifta fokus, men resultaten är fina, så det gör ju inte någon skada, eller hur?

    SvaraRadera
  6. Gadväskan ser jättefin ut och det är en modell som också jag gillar. Roligare är att städa var det eller hur??
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin är din gladväska! Fina färger!

    SvaraRadera