15 juli 2015

städdags...

...jag städar! :) I mina scrapskorgar. Jag har två papperskorgar jag köpt på Ikea där jag lägger mina skräpbitar i vartefter jag syr, en för "lite större" bitar och en för remsor. Dessa får inte bli för fyllda. Så nu var det dags för en rensning. 
Meeen... inte är det så roligt att städa, sylusten slår till istället.

... så jag skär lite kvadrater, 3,5 inch, plockar och lägger ut. Hmm, jag tror jag vill sy ihop dem. 5 rader med 5 kvadrater i varje. 


I en påse har jag några färdiga blommor med vlisofix på, ... dom tar jag också.


Blommorna piggar upp.


En svart, en grön/orange och en brun tablett blev det.


Tror jag hittar några tygbitar till som kan bli en fjärde tablett.
...men först ska jag städa o sortera klart

~ ~ ~ ~

10 kommentarer:

  1. Väldigt fina dina tabletter är! Blommorna är söta! Du blev väl av med lite grand scraps i alla fall. Jag har mina uppdelade i färg i små plastlådor. Jag har inte så mycket ännu jag.

    SvaraRadera
  2. Tror minsann att syglädjen bara forsar ur dig vid städning. Så himla snygga också:))
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  3. Men, du är la´go´!!!
    Vilka härliga tabletter!!
    Så fina!!!
    Nu blir jag sysugen, men idag är det stängt i "paradiset"!
    Någon borde städa där inne också!
    Dammsugit är det, men tyger högt och lågt!
    Fy, vad jag blir sugen att sy några söta tabletter!!!

    Jag gör något annat än syr nu...

    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Bara så söta dina tabletter med gulliga blommor på. Javisst blir man sugen att sy men det får jag göra så småningom. Imorgon kommer ett barnbarn (16 år) på besök några dagar och i nästa vecka blir det mer stockholmsgäster och då måste jag ställa undan symaskinen. Kram

    SvaraRadera
  5. Tenk så fine ting det kan bli av bare noen små stoffbiter. Og så ulike de blir bare med forskjellige farger.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tabletter! Tack för idén. Behöver verkligen göra något av alla mina scrapsbitar. Kram

    SvaraRadera
  7. Jättetack för idén, nu ska åxå sys tabletter...... :-)

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka gladisar! Toppenidé - scraps är en toppenkälla till inspiration!
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Hi-hi, vilken härlig städ-dag du haft! ;-)
    Jättefina tabletter!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina tabletter, tack för inspirationen!
    Annars är det inte mycket symaskin här inte. Stickorna får arbeta i stället. Kram

    SvaraRadera