13 juli 2015

solsikka...

I torsdags for jag och bästaste Annette iväg till Mora. Där väntade en jätteutställning med quiltar i Unihoc-hallen. Ovansiljans kviltförening anordnar för 9:e gången. Jag tror där var närmare 470 alster utställda...Helt klart värt ett besök, utställningen pågår till den 18/7. Samtidigt pågår en liten mässa där man kan fylla på sitt tyglager och annat som man måste ha. (under helgen 9-12/7)

På fredagen ägnade vi oss åt en kurs att sy en Solsikka (solros på danska). Catharina från Tyger & Ting höll i kursen. En mycket trevlig kurs och jätteskoj att får gå kurs för Catharina.


Mitt färgval föll på den grön/svarta varianten ;)


Mycket skära, klippa, limma och sy. Men resultatet är värt det.

... så där ja, det var min solsikka det

Ha det fint i sommaren!

9 kommentarer:

  1. Så snygg den är.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Såg den under sin tillblivelse och den höll vad den lovade!
    Supersnygg!!!
    Kram och tack för trevligt sällskap i Mora!
    Maja

    SvaraRadera
  3. Så underbart läcker!!Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Waow, så himla läcker! Och så kul att uppleva allt där i Mora!

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Den ser svår ut att göra.

    SvaraRadera
  6. Åhh, vad snygg din blev! Jättehärlig färgkombo och väldigt snyggt med svarta kanten. Tusen tack för besöket i Våmhus - det var verkligen jätteroligt att få träffas!
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Å nu vill ju jag bara hem och sy klart min också. Sååå läcker den blev. Väntar med spänning på din nästa!!
    Må så gott

    SvaraRadera