9 augusti 2015

knappar...

...redan i början av januari så sydde jag på min knappquilt.


Den blev kviltat och sammanfogad, tre sektioner gjorde jag enl. "quilt as you go",


avslutningskanten blev påsydd med maskin...

...men sen blev den liggande. 

  
Avslutningskanten ska ju sys ner för hand på baksidan...
 ...och det är jag klar med nu
~
Idag är det måndag och jag länkar till BambiEva. Kila över och klicka dej runt på länkarna som läggs där. Massor av inspiration!

♦  ♦  ♦

Här kan du köpa mönstret om du också vill göra en knappquilt

14 kommentarer:

  1. Så superläcker och kul också med sitt mönster och färger. Känns så klart skön att du nu har den klar.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina färger, läcker.

    SvaraRadera
  3. Den är bara så härlig och läcker. Både i mönster och färger!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Your colors, and especially that dandy binding, are perfect! I love the combinations!

    SvaraRadera
  5. Jättefin med alla färger!
    Kram Heléne

    SvaraRadera
  6. Åhhh, vad toppenfin den blev!!! Jag älskar det där mönstret och en vacker dag ska jag också!
    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Så fin den blev!
    Kanten är fantastiskt fin ihop med resten. Lyckat! Grattis till färdigt arbete!

    SvaraRadera
  8. Kul knapp-kvilt! Snyggt med det grå tyget.
    kram

    SvaraRadera
  9. Tack för din länkning och inspiration du ger på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig kvilt det blev av "knapparna"! Kram

    SvaraRadera
  11. Läcker är ett användbart ord här;-)!
    Kram//Maja

    SvaraRadera