7 augusti 2015

sytarmen...

...det drar i sytarmen när man varit borta några dagar.
Inspiration från Rikstäckets hemsida och en SushiRolls köpt från Quilterian för ett tag sedan. Sagt o gjort...
fotad i lampsken, lite för skarpa färger

Bara att sätta igång. Det var länge sen jag sydde paperpiecing. Lite kul att göra igen.


 Färdigt mått ca 15x 15 inch eller 38x38 cm


 Jag gjorde en tittkant och kviltade ganska tätt med melerat tråd.


 Baksidan är batik den också

"Solnedgång i fjällen" kanske?

~ ~
Här hittar du mönstret: Apple Avenue ifall du också vill göra en minikvilt 

10 kommentarer:

  1. Men så härlig i dina färger å batik:)))
    Nu vill jag också....
    Ja ja det får bli vid ett senare tillfälle.
    Hoppas ni hade det bra i fjällren.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Härligt, snyggt och väldigt inspirerande!
    Nu vill jag plocka fram mina butiken!
    Kram Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa plattor och sina färdiga ord!
      Mina bali tyger skulle det stå!

      Radera
  3. Sååå läcker!!! Nu blev jag riktigt sugen att prova - det var längesedan jag gjorde paper piecing! Batiken gör sig sååå bra i den!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Vilken underbart härlig färgklick! Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. Jättefin och väldigt härliga färger!

    SvaraRadera
  6. Väldigt fin är den och härliga färger!

    SvaraRadera
  7. Viken härlig färgbonad att ha på väggen.
    Den måste ge dig en ordentlig energi kick när du ser på den.
    Kram Eva

    SvaraRadera