6 september 2015

rally...

Ja, det har ju varit Quiltrally det här veckoslutet. Då har jag förstås haft rallyfart på tyginköpen.


Det började med en tjuvstart förra söndagen! Då åkte min lokalgrupp, Blockmakarna, till Christl i Uppsala. Den högra tygstapeln inhandlades där. Åkte hem med en fylld kasse, supernöjd!


Men eftersom det blev tjuvstart så blev det en omstart igår, lördag.
Så... det handlades mer tyger. Det var svårt att motstå dessa läckra färger hos Quiltbiten
12 st halvmetersbitar blev det där. Mumsig godis!

 


Små söta trådrullar från Christl.

Ska jag försöka med ett stopp för tygköp nu??


Näe, jag tror jag tar en kopp the i min fina mugg som jag fått av Annette när jag funderar på ett tygstopp.
Tack Annette! Hoppas det går bra med flytten.

Ser nu på bilden att jag behöver sy en ny muggmatta som matchar muggen. Tur jag har tyger att välja på.

Ha dé!

3 kommentarer:

  1. Grattis till fina tygköp!
    Här är fortfarande tygköps-stopp, men i fredags kom Bettan på ett sätt att kringgå "förbudet" åt mig så igår fick jag lite nya tyger också;-).

    Avis på dina fynd...
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Där ser man, jag var hos Kristina i onsdags å handlade lite på väg till mitt hem. Samma tygserie tror jag mig se att det var fast jag nöjde mig med 6 färger. Jo då flytten går bra sitter själv i ett ekande tomt hus, känns lite ensamt. Men jag börjar få lite ordning i mitt nya syrum och vet hur jag vill ha det.
    Vi hörs och syns

    SvaraRadera