30 oktober 2015

oktober...

...med rasande fart försvinner hösten och snart kommer vintern.
Lite har jag sytt och nu måste jag göra ett blogginlägg. Annars förvinner oktober månad som ett tomt hål i min blogg.
En solsikka till har jag sytt. Den här gången i "fådda" turkosa tyger.
Jag påbörjde min solsikka under en syhelg i början av oktober och nu äntligen är den klar. Och ska få bli matta i vårt nyrenoverade badrum.
Mönstret kommer från Tyger o Ting
Lite mer turkost...

Ett par förvaringspåsar till en go' jobbarkompis.

Och ett litet pennfodral till mej själv...

...perfekt för några pennor.

Åh nu så önskar jag er alla en

Trevlig helg!

... turkost :))

8 kommentarer:

  1. Så underbara alster du visa idag!! Trevlig helg till dig också! kram

    SvaraRadera
  2. Jag som "är helt galen i " turkosa tyger blev helt betagen av de vackra sakerna som Du sytt.
    En bra summering av oktober månads sömnad!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Så flott det er med turkis farge, og veldig fine ting du har sydd. Ha en fin helg du også! :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefin blogg du har, många inspirerande projekt och den turkos Solsikkan var ju helt underbar!
    Catharina

    SvaraRadera
  5. Härligt att så se den färdig! Underbara färger så här på sen hösten.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  6. Underbart härliga alster i underbart härliga färger!
    Trevlig helg till dig med
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mycket snyggt du visar. En del har tryck i gaspedalen.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Ny favoritfärg hos dig, månntro? Jätteläckra saker du sytt! kram Katarina

    SvaraRadera