1 november 2015

sunday morning...

...mer turkost. Lite svårt att fota och få rätt färg... håll tillgodo.
Sedan länge har jag boken "Sunday morning quilts" av Amanda Jean Nyberg
I den fann jag en läcker quilt sydd i en läcker teknik. Jag kopierade rätt av för den var så härlig i färgerna. Det blev en djupdykning i lådorna, för då på den tiden hade jag inte så värst många turkosa tyger i min samling. Det har jag fixat nu :))
Quilten sydde jag förra året, sen gjorde jag ett försök med quiltning. Det gick sådär, jag blev inte nöjd. Sprätten åkte fram och sen blev toppen liggande.
I somras fick den komma fram i ljuset igen. Jag snyggade till den och tog med till Mora där den överlämnades till BusslerBussler.
Så småningom kom min quilt tillbaka, fint quiltad. Jag är jättenöjd.
 

Men... så ska det ju på en avslutningskant. Och sånt tar ju tid, eller hur? ;)

Här syns kanske den fina quiltningen.

Quilterian i Luleå hjälpte mej med baksidestyger.
Äntligen klar!

9 kommentarer:

  1. Men så läcker den blev färdig, hade glömt bort att du lämnade den i sommras. Tror att jag har fått en ny favvo färg.
    Tur att du lät den vila och inte slängde den, underbar är bara förnamnet.
    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  2. Din kvilt är jättehärlig!

    SvaraRadera
  3. Ohh,så läcker!°!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. JA!!!!
    Du har sytt så fina arbeten som du visar upp här i de senaste två bloggningarna!
    Jag har däremot mest en "padda" nu för tiden och den är jobbig att kommentera ifrån!
    Underbara arbeten i mina färger!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Superfin och ibland gör det inget att en kvilt får ligga till sig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så bra att den blev klar, jättefin i härliga färger! kram Katarina

    SvaraRadera