29 december 2015

citybag...

Näe, ingen nåldyna, necessär, plånbok, bordstabletter eller Sweetpea pods.
Det blev en Citybag, mönster från Quiltbiten.


Tyger inköpta i Norge, hos Lappemor i Tynset för snart ett år sedan. Detaljer och foder är födelsedagstyger.


Tyvärr lite gula bilder... men så har det nyss ju varit årets kortaste dag. ;)


Lite småpyssel att göra innan väskan blev klar. Jag var lite rädd att misslyckas med öljetterna, men det gick bra. Bara jag kom på åt vilket håll de skulle slås i. KM fick bända bort den första eftersom den naturligtvis blev islagen med avigsidan utåt.


Snygg detalj som jag kommer att använda på andra väskor i framtiden.


Sweetpea pods har jag också gjort. Jag hann med att köpa mönstret av Quiltbiten innan det tog slut före jul. Riktigt skoj modell att göra.


Dessa två får bli vinsterna den här gången.


Men vilka ska få dem då?
Ingen gissade rätt och fler gissade på necessär, förvaring osv. 14 kommentarer med gissningar.
KM... säg två nummer mellan 1 och 14...
Svaret blev 1 och 14! ;)
Vilket betyder att det blir Catarina och Lisbeth som får varsin liten Sweetpea pod.

Grattis!
Hör av er med era adresser till mej, klicka på "brevet" i vänsterspalten här i bloggen så kan ni maila mej.
... nu ska jag titta på dokumentären om G W Persson.

Ha de gott!

9 kommentarer:

  1. Jättehärlig väska i så fina tyger, gillar färgerna! Grattis till vinnarna! kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart härlig väska!
    Och Grattis till de som vann!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Såå underbara färger i läckra väskan.
    Lyckliga vinnare säger jag.

    SvaraRadera
  4. Tackar! Jättefin väska och trevliga färger!

    Kram och Gott Nytt Sy-År , Catarina

    SvaraRadera
  5. Oj oj vilka fina vinster...lite avis blir jag men från hjärtat stort Grattis till vinnarna!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker citybag du sytt! Fina vinster vinnarna fick!

    SvaraRadera
  7. Den väskan är jättefin! Gillar både färgerna och tygerna!

    SvaraRadera