8 december 2015

myror...

Myror i rabatten eller i blomkrukan är inte så skoj... en löpare med myror, det är roligare.

När vi var i Mora på Ovansiljans Quiltförenings fina utställning o mässa i somras var Tyger o Ting där. I deras fina monter hängde en löpare med myror. Så himla fin, tyckte jag. Men sorry, inget mönster till försäljning då.

Det visade sig att jag var tvungen att vänta in höstens nummer av tidningen Fat Quarter (3-15)

När tidningen äntligen kom så fanns inte tiden till att sy, men myrorna fanns i mitt huvud :)

Som tur var så blev det under hösten två lördagar med sömnad tillsammas med min lokalgrupp Blockmakarna. Då kom jag till skott med myrlöparen.

Nu har den varit klar ett tag, jag är nöjd och så småningom hamnar den på en byrå eller kanske ett bord.

 

9 kommentarer:

  1. Så coolt med myror på matbordet. Fin löpare!

    SvaraRadera
  2. Det blev så snygg!
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Den var ju häftig:-)).
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Stilig løper. Bra at mauren holder seg i ro på løperen, og ikke begynner å krype rundt på bordet. :-)

    SvaraRadera
  5. Det var en mycket fin löpare Du sytt, tycker jag.
    Den pryder sin plats!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Jag tittade länge på det mönstret i FQ men avskräcktes av alla dessa barr. Nu har du väckt idén om att det inte är omöjligt! Snygg blev den helt klart! Känn dig nöjd!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hei! Så mye fint du syr! Legger meg til som følger :) Denne løperen var så tøff!! Så annerledes mønster. Maurene ble da nesten levende. Håper de holder seg i ro på bordet ;)
    Her er julegavene klare, og jeg koser meg med å se litt rundt i bloggland.

    SvaraRadera
  8. Den är lite rolig den löparen! Men myror på duken är inte kul IRL!!

    SvaraRadera