5 januari 2016

nu är glada...

...julen slut, slut slut. Och jag har en ny löpare klar till nästa.


En födelsedagspresent som har flera år på nacken har nu äntligen kommit fram ur gömmorna. En japanese jigsaw-linjal, ett charmpack med kompletterande tyger därtill.


En tygslukande teknik som till sist resulterade i en löpare. Kändes nästan som "det blev en tummetott" ;)


Jag är nöjd och så har jag lite tygbitar över som så småningom ska få bli muggunderlägg att användas tillsammans med löpare. Kanske när glöggen ska intas? Tack till givaren! Jag har några gåvor till att beta av.
Eydis vill vara med o fota.

Till slut fick vi lite vinter här hos oss. Härligt frisk kylig luft som inbjuder till långpromenader. Snön yr så mysigt runt benen när det är några minusgrader.
Nu dags för lite lunch och sen en sådan prommis i snön.

Ha de'

5 kommentarer:

  1. Jättefin löpare du sytt!

    SvaraRadera
  2. Tur att du hittar lite presenter i gömmorna att sy av ;))
    Snygg blev den, men inte måste den ligga till nästa jul tycker jag!
    Må så gott i vinter roslagen

    SvaraRadera
  3. Så fin løper! herlige tøyer du har brukt! :-)

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat!
    Jag har också några gåvor kvar att beta av, men det kommer...
    Måste säga att jag gillade denna versionen väldigt mycket!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig duk du sytt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera