8 maj 2016

syhelg...

Jag har varit på syhelg!

I härligt solskensväder har jag tillbringat helgen mest inomhus tillsammans med 10 sömnadsglada kompisar. Vi får väl hoppas på fler soliga helger framöver. Då kanske jag kan vistas mer utomhus. Men det är inte fy skam med soliga sykompisar heller.

Helgen startade med utdelning av varsin kaffemugg med eget namn. En trevlig överraskning.

Tack goa Matilda som hade tillverkat.

Jo, och sen när man är på syträff så kanske det inte blir så mycket sytt som man kanske tror. Det går ju att skära fel, sy baklänges osv...så så värst många alster har jag inte att bjuda på.

Men jag lyckade iallafall få till en liten tavla att hänga på toan. För något utedass har jag inte. Tavlan är inte stor, kanske 12*15 cm... paperpiecing och några maskin-dekorsömmar. Och ett egenhändigt tillverkat spindelnät med spindel.


Sen blev det fortsättning på sömnaden från förra blogginlägget.

Den sömnaden slutade som en "verktygslåda" efter ett gratismönster från nätet. En ganska praktisk väska tror jag. Känns som att jag kommer att gilla den, för häri ryms en hel del saker.

Hos Robert Kaufman hittar du mönstret om du vill göra en "verktygslåda" du också.

Ja, det var allt för denna gång. Vi hörs väl så småningom.

Ha det gott tills dess!

6 kommentarer:

  1. Där ser man vad jag missade när jag inte kunde vara med i helgen,häftig mugg!!!!
    Tavla på sniskan är inte helt fel, den gör sig bra vart den än hamnar.
    Verktygslådor får man inte för många av, snygg färg:))
    Vi syns

    SvaraRadera
  2. Låter kul med en syhelg, kul tavla att titta på och verktygslådan verkar att rymma en hel del, ser mycket trevlig ut! Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. alltid lika roligt och inspirerande med syhelg! Fin liten tavla och en praktiskt verktygsväska hann du med att sy. ��

    SvaraRadera
  4. Lät som en härlig helg! Ljuvlig mugg och din tavla är sååå söt(gillar speciellt spindelnätet);-)Den verktygsväskan kräver en närmare titt - superhändig och så fin!!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Gå på kurs är alltid roligt. Speciellt om det är en sykurs! Gillar din "dasstavla". Tack för länken till verktygsväskan :)

    SvaraRadera
  6. Ni verkar ha haft en kul syhelg tillsammans och man behöver väl inte åstadkomma så mycket egentligen, man laddar ju sina batterier och utbyter lapperi-idéer och vad är bättre än det. Din tavla blev jättesöt med många detaljer och "verktygslådan" ser mycket praktisk ut

    SvaraRadera