21 juni 2016

utmaningar...

Hej på er!
I helgen som var har jag varit uppe i Luleå på quiltträff. Vi som träffas tillhör en meilinglista på nätet och detta var 7:e gången vi träffades. Några har deltagit varje år, andra var nya för i år. Men gemensamt för oss alla är att vi tillhör meilinglistan.
I år var vi 14 deltagare. Kanske dags för en utmaning till oss? Sagt o gjort, vi spånade ihop en till oss. Varje deltagare valde en halv meter tyg.


Dessa skar vi upp i 14 bitar, ca 25 x 15 cm blev det.


En bit var till varje deltagare...


 ...hmm, vad kan man göra av det här tro? Helt fria händer för övrigt.


Resultatet ska visas upp om ett år. Helgen före midsommar.
Vår traditionshelg.


 Fler utmaningar...
Quilterian i Luleå brukar ha en årlig utmaning. Så även detta år. Syrligt! Ett passande namn, eller hur? Fem syrliga tyger och max två egna får läggas till. Klart till andra september, jajamen... det ska väl gå bra??


Kanske en utmaning till?
Detta fina "paket" låg i lådan när jag kom hem.


Jag har ju sett dessa små söta kviltar på nätet och har varit så sugen på att köpa boken. Velat fram o tillbaka om jag ska köpa den. Japp, lika bra att slå till. Så..... nu kan man väl säga att det här också är en utmaning, att göra små fina minikviltar.

Vi får väl se om jag får till något.

Man är väl tidsoptimist!

4 kommentarer:

  1. Du har mycket på gång. Vad avundsjuk jag blir på alla dina fina tyger! Härligt med quiltträff!

    SvaraRadera
  2. Hm,tidsopimister är väll alla:)
    Får se vad jag hittar på med mina!
    Ha det så bra:))

    SvaraRadera
  3. Bättre att spänna bågen och försöka än att aldrig våga prova på!
    Trevlig midsommar!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga utmaningar du har framför dig och jag ser fram emot massa härliga bilder.
    Trevlig söndag.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera